چسب-همه-کاره

چسب همه کاره

چسب ها از دیرباز در زندگی انسان ها نقش موثری دارند با پیشرفت تکنولوژی در قرن بیستم میلادی این مواد شکل جدیدی به خود گرفته و از فرآورده های نفتی تولید می شوند. یکی از پرکاربردترین انواع چسب مدل همه کاره آن می باشد. بی شک همه ما با نام چسب همه کاره آشنایی داریم این نوع چسب از پرکاربردترین انواع چسب به شمار می آید. همان طور که از نام این چسب مشخص است آن را برای متصل کردن و چسباندن مواد مختلف به کار می رود.

از مهم ترین ویژگی های چسب همه کاره کاربرد سریع و آسان آن است. همین امر باعث شده که این نوع چسب عملکرد متمایزی در مقایسه با سایر چسب ها داشته باشد. با استفاده از چسب همه کاره می توانید انواع مقوا، کاغذ، چرم، چوب و شیشه و….را به هم متصل نمایید. این نوع چسب از قابلیت انعطاف پذیری بالایی برخوردار است و با فشار آوردن به بدنه چسب آسیبی به تیوپ وارد نمی شود و تا انتها چسب به سادگی از آن خارج می گردد.

چسب-همه-کاره-

چسب-همه-کاره-

نکات کاربردی و موارد مصرف 

سطح مورد نظر باید کاملا خشک، تمیز و عاری از هرگونه چربی و گرد و غبار باشد، مقدار کافی از چسب را به وسیله فرچه، کاردک و یا … بر هر دو رویه کار به صورت یکنواخت آغشته کنید و در زمان کافی به یکدیگر بچسبانید و تحت فشار قرار دهید در حد امکان در محیطی با درجه حرارت متعادل این کار را انجام دهید.

  1. این چسب از ساختاری شفاف با چسبندگی بالا برخوردار هست و براساس استانداردهای جهانی ساخته می شود.
  2. می توانید از چسب های همه کاره در محل های مختلف نظیر مدرسه، محل کار، خانه، برای مدل سازی و ساختن کارهای دستی و… استفاده نمایید.
  3. یکی از نکات ایمنی در مورد چسب های همه کاره این است که به دلیل قابلیت اشتعال باید دور از جرقه و شعله های آتش نگهداری شوند.
  4. در صورتی که به شکل گسترده از این نوع چسب ها در محیط های بسته استفاده می کنید بهتر است در هنگام کار با آن سیستم های تهویه را روشن نمایید.

نکات ایمنی و بهداشتی 

درصورت تماس با پوست و چشم فوراً با آب بشویید. دور از شعله و جرقه نگهداری شود. در هنگام كاربرد تا جایی که مقدور است از ماسك و عينك و در محل كار از تهويه مناسب استفاده گردد ودور از شعله و جرقه نگهداری شود.

این نوع چسب استحکام خوبی دارد و کاربرد وسیعی در مصارف خانگی و صنعتی دارد. از موارد کاربرد آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. چسباندن کاغذ-شیشه-چینی
  2. چسباندن پلاستیک-نمد-سرامیک
  3. چسباندن لاستیک-چوب پنبه-پارچه
  4. چسباندن چرم ومقوا

چرا از چسب همه کاره استفاده می کنیم؟

چسب های همه کاره قابلیت چسباندن بیشتر مواد را به یکدیگر دارند. شاید جالب باشد بدانید که  این روش یکی از قدیمی ترین روش های تعمیر اشیاء بوده است. در گذشته از صمغ درختان و موادی برای چسباندن قطعات مختلف استفاده می کردند که کیفیت چندانی نداشته و از خود ردی به جا می گذاشته که چندان خوشایند نبوده است.

چسب ها در گذشته حالت قیری شکل داشته و با پیشرفت صنعت پالایش و استخراج نفت و تکنولوژی های روز در حال حاضر چسب هایی تولید شده اند که علاوه بر سرعت عمل بالا از شفافیت فوق العاده ای نیز برخوردار هستند.

می توانید دو قطعه را با کمک چسب همه کاره به هم دیگر بچسبانید و مشاهده کنید که پس مدت زمان کوتاهی دیگر به سادگی امکان جدا کردن آن ها را از یکدیگر وجود نخواهد داشت. این امر نشان دهنده ی کیفیت چسب است. هنگام استفاده مداوم از این نوع چسب بهتر است از دستکش استفاده کنید تا به پوست شما آسیب نرسد. پس از چسباندن محل مورد نظرتان پیش از خشک شدن رد به جا مانده را پاک کنید.

مهم ترین ویژگی های چسب همه کاره 

  1. قابلیت استفاده برای انواع سطوح جامد
  2. این نوع چسب به علت ساختار خاصی که دارد از مقاومت زیادی در برابر مواد شیمیایی برخورادر است.
  3. این چسب از استحکام اتصالی اولیه برخوردار است.
  4. از دیگر ویژگی های آن می توانیم به قدرت چسبندگی اولیه اشاره کنیم.
  5. مقاومت بالا در برابر حرارت غیر مستقیم باعث می شود بتوانید از آن در مکان های مختلف استفاده کنید.
  6. از دیگر ویژگی های این نوع چسب مقاومت بالا در برابر مواد اسیدی و آب است.
  7. می توانید از این چسب برای سطح های جاذب و غیر جاذب استفاده کنید.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *