مقاومت حرارتی چسب دوقلو

چسب دوقلو

برای مصرف کردن چسب دوقلو پترولاک باید به مقدار مساوی از مواد دو تیوب را با هم روی یک سطح جدا مخلوط کرده ( مواظب باشید محتویات دو تیوب در هنگام استفاده به تیوب دیگر تماس پیدا نکند چرا که در این صورت پس از یکبار مصرف و بستن درب دفعه بعدی ممکن است درب تیوب باز نشود) و مخلوط را به محل مورد نظر بمالید و پس از گذشت زمانی حدود 5 دقیقه دو قسمت به هم می چسبد. در ادامه مطلب در مورد مقاومت حرارتی چسب دوقلو بیستر توضیح می دهیم.

چسب دوقلو موجود در بازار از دو تیوپ مجزا تشکیل شده است. این دو تیوپ یکی حاوی رزین و دیگر کاتالیزر می باشد. که بعد از ترکیب شدن واکنش شیمیایی رخ می دهد. ترکیب این دو نوع چسب با یکدیگر موجبات افزایش سرعت واکنش و عملکرد بهتر جهت چسباندن انواع مواد را فراهم می کند.

کاربرد چسب دوقلو

نکته مهم اینکه مدت زمان استفاده از چسب دوقلو بعد از ترکیب با یکدیگر حدوداً پنج دقیقه هست. برای حصول نتیجه بهتر باید حدود یک ساعت به سطح یا مواد چسبانده شده با این چسب ها اجازه استراحت بدهید.

تفاوت چسب دوقلو شفاف با مات

مقاومت حرارتی چسب دوقلو

از انواع چسب دوقلو شفاف و رنگی اغلب برای بکارگیری بر روی سطوح زیر استفاده می کنند:

  • سطوح فلزی
  • سطوح شیشه ای
  • سطوح چوبی
  • انواع مواد پلاستیکی
  • سطوح سنگی
  • چسباندن انواع کاغذ

چسب دوقلو بعد از خشک شدن بسیار مقاوم می شود و حتی قابلیت سوهان خوردن را نیز خواهد داشت. توجه کنید که اگر بخواهید چسب را پاک کنید باید قبل از خشک شدن آن و با استون اقدام به این امر نمایید.

مقاومت حرارتی چسب دوقلو

مقاومت حرارتی چسب دوقلو با مدل معمولی آن تفاوتی نداشته و در محدوده زیر ۸۰ درجه تقریبا بهترین عملکرد را دارد. برای مثال برای چسباندن بدنه آبگرمکن یا شوفاژ یا منبع آب رادیاتور خودرو اصلا مناسب نمی باشد.

مخصوصا در تماس با آب داغ به سرعت خاصیت خود را از دست می دهد. پس بهتر است برای جاهای بسیار داغ از مدل چسب های تخصصی تر استفاده کنید. همچنین برای جاهایی که در تماس با آب داغ باشد عملکرد خوبی ندارد.

ویژگی های این چسب عبارتند از :

  • استحکام نسبتا بالا
  • مقاومت بالا
  • عدم تغییر رنگ و عدم ترک خوردگی
  • مقاومت در برابر محلولهای اسیدی
  • خاصیت ارتجاعی پس از خشک شدن
  • مقاومت حرارتی چسب دوقلو مناسب در محدوده ی زیر 80 درجه سانتیگراد
چسب-دوقلو-مات

مقاومت حرارتی چسب دوقلو

انواع چسب دوقلو

چسب دوقلو شفاف

چسب دوقلو شفاف فشار قوی پترولاک نوعی چسب دوجزیی بر پایه اپوکسی می باشد که دارای قدرت بالا برای مصارف خانگی و هنری برای ترمیم و چسباندن اشیای مختلف از جمله فلز، چوب، شیشه، پارچه، پلاستیک های سخت و… طراحی و تولید شده اند. این چسب به دلیل سهولت در مصرف طرفداران زیادی را به خود جذب می کند.
چسب دوقلو پترولاک پس از مخلوط و سخت شدن به هیچ عنوان تغییر حجم و تغییر شکل نمی دهد و شرایط مختلف محیطی و آب و هوایی هیچ گونه آسیبی به آن نمی رساند، چسب دوقلوی پترولاک پس از سخت شدن کاملا ضد آب می شود، بنابراین علاوه بر چسباندن اشیا میتوان از آن جهت آب بندی و پر کردن منافظ و یا قالب گیری و قطعه سازی استفاده کرد.
چسب دوقلوی پترولاک تا قبل از مخلوط دو جزء در بسته بندی خود سالها قابل نگهداری هست و پس از مخلوط و سخت شدن نیز عمری صد ساله خواهد داشت.

چسب دوقلو مات

چسب دوقلو مات پترولاک محصولی دو جزئی است این محصول کاملا مناسب قطعات فلزی می باشد. وزن این محصول 8 و 14 گرم و شامل دو جزو A و b بوده که پس مخلوط کردن آن زمان خشک شدن اولیه این محصول 2 دقیقه و بعد از 12 ساعت به سختی نهایی خود می رسد. قدرت چسبندگی این محصول 320 کیلوگرم در سانتی متر مربع و قابلیت تحمل گرما از منفی 30 درجه تا 135 درجه سانتی گراد را داراست.

تا 14 بار می تواند فشار را تحمل کند. بدون بخارات شیمیایی و غیر سمی بوده و همچنین نارسانا و در مقابل آب و رطوبت مقاوم می باشد و برای عایق بندی الکتریکی نیز می توان استفاده کرد. این محصول قابل استفاده برای چسباندن تمامی متریال ها می باشد. چسب پترولاک معروف به چسب فولاد، برای ترمیم ظروف چینی و سرامیکی و حتی شیشه ای می توان استفاده کرد.

اتصال بدست آمده توسط چسب غیر قابل جدا شدن بوده و برای جدا سازی حتما باید آن را برید. مصرف بخصوص این محصول در خودرو هم می باشد. چسب دوقلو پترولاک در دو رنگ شفاف و مات در فروشگاه سایت صنایع شیمیایی پترولاک موجود می باشد.

خرید اینترنتی چسب دوقلو پترولاک

برای خرید چسب دوقلو پترولاک می توانید وارد سابت شوید و از قسمت محصولات چسب دوقلو مورد نظر خود را با مقایسه با بقیه برندها انتخاب و خرید نمائید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *